fredag 29 mars 2013

Mitt smink just nu

Det här är de ekologiska & naturliga sminket jag har just nu.

Foundation: Nvey Eco´s Crém Deluxe Flawless Foundation i färgen 880
Concealer: Nvey Eco´s Erase Concealer i färgen medium.
Puder: Une´s Matt Minerals i färgen MM03
Rouge: Breezy Cheek Blush B02
Ögonskugga: Sfumato Eyes Shadow S01

Nvey Eco´s smink är verkligen likvärdigt med allt annat som jag har använt och testat, allt från Dior till Max Factor. Deras Cream Deluxe Foundation täcker bra, är otroligt dryg och håller hela dagen. Att den sedan vårdar huden hela dagen & ger skydd mot både vind och datorstrålning, gör att den bara är ännu bättre i mina ögon.

Erase Concealer är nästan ännu bättre. Otroligt dryg, lätt applicerad och ger ett fullt täckande resultat. Nvey Eco´s produkter kommer i en svart stilren förpackning samt med en spegel i locket, vilket spär på den lyxigare känslan.

Une´s produkter är naturliga och har Eco Cert. Une finns på Åhléns och på olika webbsidor. Jag har testat 3 av deras produkter och jag tycker dom är bra. Ögonskuggan ger bra med färg och är dryg. Roguen är super härlig med sin krämiga formula som förvandlas till puder när man lägger den på huden. Den ger en naturlig och fin färg. Pudret som egentligen är en mineral foundation tycker jag täcker ok, den lämnar efter en matt yta vilket är bra men önskar att den gav mer täckning och matthet.

Efter påsk hoppas jag på att paketet från Eleven ska komma, så jag får testa på 100% Pure (naturligt) och Terre d'Oc (ekologiskt) samt nya ekologiska borstar från bdellium Tools.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar