fredag 29 mars 2013

Hud och ansikte

Ansiktsvattnet har jag gjort själv, genom tips från denna Blogg och flaskan är en gammal från Maria Åkerberg. Ansiktsvattnet använder jag efter oljerengöringen på kvällen samt innan jag lägger min make-up.

Just nu använder jag ekologisk olivolja från både Grekland och Spanien. Den grekiska har jag till ansiktsrengöring, de är den som är i pumpflaska. Den Spanska som är i den lilla plastflaskan använder jag som återfuktare till ansiktet då jag tycker den ger mig mer fukt och huden blir inte alls lika torr och spänd som med olivoljan från Grekland.

Sen har jag Maria Åkerbergs Tan In A Bottle som är super, som både återfuktar och ger fin färg. Nästan för mycket färg. Så ta små portioner då den är både dryg och som sagt ger mycket färg. Jag brukar smörja mig med 2 droppar olja innan så de blir ett jämt och fint resultat. Kom ihåg att köra en scrubb innan för att få jämt resultat!

Sen till kroppen har jag förtillfället nu Weledas body lotion Wild Rose som jag tycker ger en god doft och som återfuktar bra då jag har haft väldigt torr hud nu ett tag. Annars smörjer jag mig bara med mandelolja eller den spanska olivoljan :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar